11 11 2008

suluhan gökkuşağı takı



Takı malzemelerinin İstanbul' daki yeri nasıl Tahtakale' yse, Ankara' daki ana merkezi de Suluhan' dır.
Ankara' da oturan ve takı tasarlayan herkes Suluhan'ı bilir. Taş çok eski bir binadır, 2 katlıdır, minik minik bir sürü takı mağazasının bir arada yan yana bulunması en güzel şeydir. Çünkü ara sokaklar yok, rekabet ortamı var, pazarlık imkanı var, ve hepsi derli toplu...
Suluhan semt olarak Ulus' ta, belki semt olarak pek iyi bir yerde değil ama ben Ulus' un bana faydalı yönlerini bildiğimden çoook severim Ulus' u.

Suluhan; canım benim takılar vs.
Sanayi Han; her katı kumaşcılar ve terzilerle dolu. 5 dk da kendinize penyeler diktirebilirsiniz
Çıkrıkçılar Yokuşu; antikalr, halılar, otantik ve özel malzemeler
Daha ne istenir ki?

Benim asıl bahsetmek istediğim; Suluhan' daki Ayşegül Somuncu, Gökkuşağı Takı ...
Çok şık, her daim bakımlı, hiç bir zaman takısız gezmeyen, çok özel bir hanım kendisi...
Kendisi de daha web sitesini hazırlatma aşamasında...
Onun tasarımlarıyla benimkiler çok benziyor çünkü ben malzemelerimin %90' ını oradan alıyorum. Onun getirdiği malzeme kadar kalitelisini bi orada, bir de onun tam yanındaki genç bir beyefendinin dükkanında bulabiliyorum. Ama şu anda o mağazanın adı aklımda değil, yine gidersem illaki kartlarını telefonlarını almalıyım :)

8 yorum:

  1. Harika tarihi bir mekana benziyor. Ankara'ya gelirsem gezmek isterim mutlaka...

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle banucum, üstteki resimin alt kısmında oytturma yerleri var, çayını iç gözleme ye :) çok keyifli çok hoşuma gidiyor... tabi takı bakmaktan yorulunca yaparım ben bu keyfi :))

    YanıtlaSil
  3. gizemciim bu haftasonu ankaradayım ama suluhana gitcek vaktim olurmu bilmem ama çok açıklayıcı bir yazı olmuş sağol. Bir de ben Ayşegül Somoncuyu duydum ama sanırım bi takı dergisinde tasarımları yayınlanmıştı genelde doğal taş çalışıo sanırım ben çok beğenmiştim

    YanıtlaSil
  4. canım pınarcımm :) sınava geleceksin değil mi? başarılar diliyorum pınarcım:) inşallah hayırlısı..
    eğer vaktin olursa gidebilirsen yani... gizem den duydum gizemli dünya dersin :) cumartesileri tüm öğleden sonra kendisi orada oluyo,
    evet genelde dergilerde bi sürü tasarımı yayınlanıyor ama ben o dergilere hiç bakamadım :P deli gibi taş seçmekten :)
    ama yanımdaki teyzeler konuşuyodu Ayşegüllll hanımmmm yine çıkmışsınız die :D
    opuyorum pınarcımm

    YanıtlaSil
  5. Sanayi han tam nerde merak ettim.Suluhanı bende çok severim ama sanayi hanı duymamışım sayende yeni bir yer daha öğrenmiş oldum.Teşşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Evren merhaba, hoşgeldin bloguma...
    öncelikle sanayi caddesini biliyo musun?
    hani merkez bankasının heykelin olduğu caddenin tam bir üst paraleli.. o cadde üstünde elektrikçiler vardır. avize falan satarlar, orda kime sorsan sanayi han ı gösterir. sanayi caddesinin tam ortasında bi yerde yani :P
    neyse, içine gir, malzemeciler var ama iki yanda asansörler var. asansörle çıkıp 4-5. katlara, ya da 3te de var sanırım.
    orada kumaşını ve modelini hemen beğenip hemen diktirme sansımız var.polarlar, penyeler, keten kumaşlar... gerisi sana ve seçimlerine kalıyo.
    ben yatak örtüsü ve yastık kılıfları diktirmiştim en son :)umarım yardımcı olabilmişimdir. sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Annem meraklıdır el işlerine Ankara'da kaldığımız yıllarda Çıkrıkçılar yokuşuyla tanıştım.Çok güzel bir yer ve ne ararsan var.İzmir'in kalesinin hapsolunmuşluğu Ankara kalesi'nde yok.Turizim cennetine dönüştürülmüş.Darısı İzmir'in başına...

    YanıtlaSil
  8. değilmi ayşecim hiç bişey yapmasak bile gezmek oralarda o kadar hoş ki :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)